Sunday, May 3, 2009

Jan - Martes stilguide: Del 1


All fysikk lesingå har gjort meg så smart at eg e redd eg bler intelektuelt overlegen. Sjøl om eg e smart, så vil eg kje visa det, for det e kje ein gudd look.
Eg ska derfor "tone" d ned litt, og kem bedre å gå t då enn eksperten sjøl: Jan Thomas. Han ga ut ein stil-guide i bokformat for rundt ett år siå. Men møye skjer på ett år, og siden han ikkje har fornya guiden sin, så ska eg heller jørr det sjøl.

Bokå komme ikkje ut heilt enda, fordi eg har et par mindre mangler som et par kapitler, bilder og forlag. Gyllendal og ... takka nei, de ville heller satsa på någe så va merr aktuelt. Eg tilbøy med å nevna svineinfluensaen og den nye logoen t statoil, men de avslo det og. Their loss. Mens eg jobbe me å finna ein skikkelige utgiver sga eg legga ud någn utdrag her.

Dagens utkast. Kap 1

SKJØNNHETENS 10 BUD – THE BASICS RULES
1.det er aldri for tidlig med ett face-lift
2.du skal være orange – oransje er den nye tan
3.det er ingenting som heter for dyrt innen bjuti
4.du skal spise eggehviter og drikke gress-shots
5.det er ingenting som heter «vonde» sko og ingen hæler er for høye
6.lepper kan aldri bli for store, eller for røde
7.du skal pleie huden – det er kroppens viktigste (eller var det største?) organ
8.du skal ha rett attidude - I'm hot, you're not
9.du skal ikke amme
10.det er aldri for sent med ett face-lift


I morgen: kap 2 - HVORDAN KLE SEG PASSENDE I ULIKE SITUASJONER
dress to undress, dress to depress, dress to play chess og mer!!

følg med i morgen!

2 comments:

Anonymous said...

Venter i spenning:)

Terje!

Unknown said...

Idefix t-skjorte og jeans, hvorfor er det ikke bra nok på møter? Foreslår at det legges inn som det nye Business antrekket.
Tror de som går i dress at det ser så mye bedre ut? Det er da vel ikke en kjedelighets og konformitetskonkurranse man deltar i men i et møte for å løse viktige saker og ting.