Sunday, May 24, 2009

ka jørr du på ein fridag?

Hensikten med sist innlegg va jo å redusera sykkelsnakken, men så kom lørdagen. Og den lørdagen må det bloggas om. Ka gjor eg på lørdag? Jo eg sto opp litt før sju for å spisa verdens stuste frokost, og bøtta ner på kaffi. Å så gjekk eg å la meg igjen.

Sant? Nei, ikkje i d heila tatt! Itte ein gigantisk porsjon havregrøt va det rett på sykkelen og avgårde til stavanger stadion. Der møtte eg resten av like-sinnede galningar. Någen av oss framstår heldigvis oppbegående nok t å få bestilt 4 busser med tilhengere. Disse bussane kjørte oss t Egersund. Me besøkte Egersund, uten planer om å besøka merr en det offentlige toalettet di har der.(og d va kje allverdens å skryta av!). D e sånt folk jørr når di har fri, tror eg. virke jaffal sånn, ettersom me va øve 170 stykk. Tror eg må ta meg fri oftere!

Turen hadde ein hensikt og - hvordan komme seg hjem igjen uten buss ?
tog seie du? niks.
bil? nope, eg e miljøbevisst vettu
Haik? neeei, bler jo som bil det og
helikopter ?! for masse bråk
båt? nei, hadde kje livvest me meg
men sykkel, d hadde eg jo me meg, så då fekk eg vel ta an i brug, å se om d va den eller beinå mine så svikta fust.






BTW: verken sykkelen eller beinå svikta. Selve nordsjøløypå, Egersund-Stavanger, blei unnagjort på under 4 timer. De siste 13 km hjem fra Sandnes gjekk derimot rekord treigt.

No comments: