Wednesday, December 9, 2009

eksamen, pannekaker, gateprekere og sånt

Siste eksamen i MÅRÅ!
me mindre eg stryke, då får eg lovt å ta an ein gong t. Yjippi!
Itte sist eksamen va eg dum nok t å bestemma meg for å slappa av. Ein heil dag. Resultatet blei ikkje som forventa. Hypotesen min gjekk ud på at ein dag me avslapping ville øka motivasjonen for å lesa, og gi meg overskudd. D fuste stemte muligens, det har eg kje heilt bestemt enda. Men det siste må verr den dommaste teorien, ever! Ka skjer når ein høyspent, stressfull, og småsnufsete kropp slappe av? Jo.. då bler den kroppen sjuk! 4 dager med feber - syk, faktisk. Heilt fantastisk.. ALDRI slapp av hvis du har planer.. Hold deg på høyt stressnivå heile veien, så unngår du denne smellen. Utfordringen etter eksamen bler jo då å verr super stressa fram t Grand Canaria turen i romjulå. kan ikkje risikera å ble sjuge.

Denne nye levemåten begynte eg rett på i dag. Eg fant meg sjøl lys våken kl 06:45.. Og ka jørr ein produktiv person då?? Lese, se tv, gå en tur...? mange valg. Eg? eg lagde pannekaker t søstrå mi før hu sko på skolen, eg. Og kaffi då, sjølsagt.


 

 svidd, kor??


Matlaging e kje min sterke side.. Huske når mor lærte meg å forbereda (sløya, sånn ca) kylling. "D e bare å vri, og rive låret rett av!". Alright.. eg e klar. Syns d heila va ganske småekkelt, så lokte auene og dro t. Hørte ett knekk og tenkte at "yes! D va jo ingenting". Når eg sko fryda auene me resultatet, oppdaga eg at eg kun sto igjen med selve lårbeinet. Kjøttet hang igjen på foggelen.. jaujau.. ka ska me med beine uansett?!

Ellers e eg veldig flink å laga kokt egg, havregrøt (i mikro'en) og eplebåter. Ein hver matrett kan uansett reddas av ketchup. Sist eg lagde pannekaker blei di grønne. Løste probleme me å hiva oppi Oboy. Ingen ville ha dei pannekakane. Når folk har den holdningen der gidde eg heller ikkje å bruka tid på å laga mad t di. Men sånn langt, langt inne ett sted bor d ein mester kokk. Eg vurdere sterk å melda meg på TV3's "mesterkokk", Auditions e i mårå, typisk at d sko krasja me matte-eksamen. Alt skjer i mårå. Kokke audition, eksamen, husvaks, ferie, festeri, fanteri, og ikkje minst  - Obama komme. Verdens første, svarte mann, eller någe sånt. OMG, lissom..
Eg står overfor et stort valg, ka morgen dagen gjelde.

Hvis eg velge matten, risikere eg å stryka, men eg risikere og å bestå!Velge eg mesterkokk audition risikere eg ikkje å ryka ud, for eg komme uansett t å vinna. Det einaste probleme e at eg ikkje vil bli kjendis, og eg vil heller kje dela oppskriftene mine. De tar eg me meg til mn grav. Drar eg t Oslo risikere eg å treffa Obama.. som igjen kan føra t at han bler forelska i meg. Og då går d gale då.. Då bler d skillsmisse, rettssak, krangel om d kvida huse (han vil kje bo i vårt gule hus.. krense jævel), kor me ska bo, og ikkje minst om poltikk.. HEILE verden kan bli snudd på håve hvis eg velge å dra t Oslo å finna presidenten. Sannsynligvis falle valget på matten. Om eg alikvell sko styrka har eg fonne et alternativt yrke eg har fatta interesse for. (Nei, ikkje vaktmester, det var i fjor d!) . Nemlig: street preacher (gate - preker, for du som e litt treig..)



Eg ska nok ikkje preka om religion (med mindre eg etablere min egen religion), men om andre, viktigare ting. Daglidagse lærepenger, hint, råd, sjekketips osv.. Det hadde nok slått an.
Uansett;
Ønsk meg lykke t på eksamen! (Ikkje at eg trenge d, men for di egen del.. sånn at du får den god-samvittighets-følelsen. Versågo!)  Om eg e klar?! Selvfølgelig.. bare se kor masse eg har øvd!

Nydelige, perfekt besvarte oppgaver;
ting vi kan


men; som alle andre mennskelige, gjør eg og småfeil av og t. D e di eg lære av, så di hart eg samla på.

ting vi ikke kan

neeeida.. eg bare tulle..
Har selvfølgelig lært møye merr enn det. Det ser litt merr sånn ud:




Koss ser din lærdom ud?

No comments: