Friday, October 16, 2009

"det passe kje"

kem e d så har bestem ka så passe sammen? Og enda viktigare, ka som ikkje passe sammen? Denne personen står i stor fare for å havna på 4. plass på "folk eg ikkje har spesielt møye t overs for" (aka hate-list).

Eg meine å ha lest/sett/hørt oppfordringer om å tenka i nye baner, tenka nytt, bryta barrierer og blablabla. Derfor har eg gått inn for å sletta den delen av hukommelsen med innhold om ting som passe og ikkje passe sammen. Alt ska utforskas, testast og prøvas. Bare fordi ein antar at syltetøy og sardiner ikkje e ein goe miks, så kan du ikkje vita dette 100% uten å faktisk prøva. Du kan anta at det ikkje e særlig godt, men du kan ikkje veda det. For å bevisa poenge mitt -  litt internasjonal ordmakt: don't assume, because assuming makes an ASS out of U and ME. Siden eg ikkje ønske å laga ei rompa av meg og deg, ska eg aldri merr anta ting, eg ska veda d!

Dette gjelde alt absolutt alt: politikk, sport, musikk, folk, mat, klær.. osv. Alt må testast på nytt for å verr sikker på at det faktisk ikkje passe. E me f.eks 100% sikker på at herr gaffel og frøken stikkontakt ikkje kan verr venner? Det kan verr din oppgave å testa, alle må bidra. Eg har allerede begynt på ett område: mat. Hovedkonklusjonen komme her.

Matfilosofien min e i grunn ganske enkel, og ganske nøye utforska. Heilt ferdigforska e an ikkje, siden eg ikkje har tilgang på alt. Men foreløbig stemme dette sinnsykt bra.

martes matfilosofi: ("martes" høres filosofisk ud, om du seie d feil, altså sånn at d blir rett)
1. All mat er ikke god mat, men kan bli god dersom du erstatter den vonde smaken med noe godt som f.eks masse ketchup, piffi (god forbid!), sjokoladesaus o.l.
2. rått er godt
3. kaldt er alt (kald mat smake bedre enn varm mat, sånn generelt)
4. All mat kan kombineres med en av følgende:
   I. kanel
   II. ketchup

Dette funke alltid. Never fails. Så langt e dette testa på bla følgene matvarer (som inngår i mitt nesten-normale kosthold):
knekkebrød (både 1 og 2!)
risgrøt 1
havregrøt 1
omelett 2
brødskive 2
laks, tunfisk, torsk, fiskeboller 2
wok 2
eple, pære 1
yoghurt 1
kaffe 1

dersom du har matvarer som ikke passe inn onna martes matilosfi, så syns eg du kan holla d for deg sjøl. Hvis ikkje ødelegge du heile teormet mitt. Og det skape kaos i håve. Når det e sagt, våge eg å påstå at alt kan kombineres med dette! bare tenk nytt.ketchup tar seg til og med godt ud på golvet:


No comments: