Saturday, October 10, 2009

Det e blitt vinter.
Høsten kom aldri i år. Det gjor forsåvidt ikkje sommaren heller, med unntak av tre uker i Juni (rett ska verr rett). Kan vel konkludera me at d har våre ett årstids-fattig halvår. Men nå e har altså årstidene meldt seg inn igjen i gamet, vinteren syns jaffal at d va hans tur nå. Det e greit d, då får eg  bursdag tidligare. Hurra....!

Dessuten ønske eg kulden velkommen sånn at eg kan benytte alle håveplaggene mine. Eg syns luer e någe av d kulaste så fins, men eg fekk nok av alle di rare blikkene som blei sendt min vei sist eg jekk me hua. Kanskje d va fordi det va i Mai. Men koffor e ei hua mindre populær i Mai enn i Oktober?! E d sesongmoter på gang?? D e jaffal vinter nå, så me ei lua kan eg umuligt bomma på moten. S
Uansett, nå e d vinter, og hue sesongen e endelig her. Kulden prege livet i flerne måter enn kun motemessig. Når eg sykle må eg dekka ta alle lufteveier (øyrene, nasen, monnen), og då e d vanskeligt å finna plagg som e funksjonelle. Eg fant derfor ud at ein burka va midt i blinken. An e kje så veldig aerodynamisk, så eg  får i tilleg ekstra trening. Varme + ekstra trim.. dette må jo bare ble ein suksess. Eg Ska senda mail t han kompissen min, Armstrong, å tipsa han om dette fenomenet.

Vinteren prege og studielivet. Det e bekmørk om morgenen, og eg e mørkeredd. Då e d gått å ha hodelykt montert ront armleddet. Siden eg springe av frykt t bussen kver morgen, kan eg sova 8 min lengre kver morgen. Ganske ideelt med vinter! Inne i forelesnings-salen e d kje stort varmare. Fingrane bler så kalle at d e vanskeligt å notera. Siden mesteparten av varmetapet skjer gjennom håve, fant eg ud at d nok va lurast å komma forberedt på forelesning:



Men når eg kom ud igejn så eg sånn ud..



ser du forskjellen? det gjor nemlig ikkje eg..

Eg har foresten funnet ein hensikt med kler. Har alltid trodd at me kun gjekk me kler for å skjula kroppene våre (pga Adam og Eva, you know). Men nå har eg funne ein nye hensikt - smisking. Eg ser jo at pensum e så krevende at d e ein mulighet for styrk. Derfor velge eg å skilla meg fra mengden sånn at forelesarne legge merke t meg, og ser at eg e ein enormt engasjert student som ikkje fortjene å styrke. I data-teknikk timene går eg f.eks kledd sånn:


Og i fysikken sånn:



Sammenhengen?? d e ei ideell buksa! Me lære om bla krefter i fysikken nå. Når du kan se bort fra friksjon i et system, eller objekt,  e d ideelt. Sånn e bukså mi og. Ingen friksjon mellom rompå og onderlag. Det fekk eg erfara når eg fekk ein liten dytt og sklei rett av benken i kantinå. True stroy. Eg pleie og å trena rett itte fysikken, så det e jo og ein gronn t å gå kledd sånn...


Håve e skeivt på bilde, det vett eg. D e heilt bevist, for å få plass t håve. Sånn går d når ingen gidde ta bilde av meg.

2 comments:

Tigger said...

Hei Marthe:)

Gal blog:) kom innom min også en tur da vel

tiggersgaleverden.blogspot.com

NiNa

Anonymous said...

Å eg som ikkje har tatt fram den elekstriske ovnen i stuå ennå.
Ikkje vinter heilt ennå Marte;)
bare litt...

Terje!