Sunday, July 12, 2009

Hva handler bloggen din om?

Det blei snakk om blogging her om dagen, og eg blei stilt et meget vanskelig spørsmål - "ka handle bloggen din om?" Nå lure eg og på dette!
Den beste måten å svara på ka bloggen min handle om, må jo være å finne ut ka an ikkje handle om. Det einaste eg vet sikkert, e at eg ikkje drive med tema-blogging. Her har du grunnen.
Koffor eg ikkje skrive tema-blogg

1. Hageblogg - fordi d einaste eg kan om hagearbeid å e kutta grass og spisa jordbær. Dessuten vil eg alltid verr best i d eg jørr, og d går jo ikkje når mor allerede har lagt hageblogg: http://portveien35.blogspot.com/. I tillegg fåretrekke eg plastikkblomster - di kreve null vedlikehold, og så dør di aldri heller.


2. Moteblogger - Fordi eg like å kle meg sånn:

Egen stil e visstnok inn, men ingen sette midlertidig pris på min tolkning av dette. Eg gjor et forsøk på moteblogging, men dette ga eg fort opp av ulike grunner. Bla pga manglende resultater - (nesten) ingen fulgte rådende mine (their loss!), trusselbrev fra Jan Thomas, og stygg mobbing. Eg bare forstår ikkje koffor, eg følge jo trendene - fargerike klær, layers, korte shorts, egen stil og ikkje minst -strålende attitude.


3. Psykisk Helse -
fordi eg e så sær at d ville vært galskab å blogga om psykisk helse. Eg lide av bla sinnsykdom, senilhet, treningsnarkomani, facebook avhengighet, se-på-klokka-avhengighet og en rekke fobier - heis, bakterier, sengemidd, høyder, sauer og regninger. I tillegg slide eg med pre-traumatisk stress syndrom, bare sånn i tilfelle någe traumatisk sko skje. For å forebygge psykiske problem prøve eg å skåna håve - og dermed psyken. Derfor går eg alltid med hjelm.


4. Politisk Blogg - Fordi eg slide me å skilla høyre fra venstre, og bler derfor veldig forvirra med disse venstrevridde politikerne så egentlig hørre t partiet Høyre. Hvis politikerne heller kunne brukt begrepene "opp" og "ned", eller "hode" og "tå" om meiningene sine kunne eg og klart å holdt følge. Nå t dags stemme eg på samme måte så eg spele lotto. Dessuten slide eg med å huska navn og eg lide dessuten av fjesblindhet. Det hjelpe kje at Kristin Halvorsen og Siv Jensen bytte på herma itte kverandre sin sveis.


5. Helse blogg - Fordi helså mi e overlegen alle andre sin, og sånn vil eg at d ska forbli. Jobben min som treingsveileder e derfor midt i blinken - eg veilede derfor folk i hytt å pine. Då framstår eg som enda sunnere i forhold. Viste du forresten at innebakt bacon med melis og olivenolja e d siste nye innen slankemat?

6. Humor blogg - Fordi livet ikkje e någe å tulla me! Eg har fått nok av alle sarkastiske, ironiske tullinger som tror di e løgne. Derfor holle eg blogginnleggene mine dødsens alvorlige. Det forekomme kun visse, sjeldne, unntak som innlegget om innbrudd. Litt morsomt e jo livet i blandt.

7. Dyreblog - eg seie som Odd Nordstoga: "bryr meg ikkje om dyra, det er så mykje dyr rundt om kring likevell. Bryr meg ikkje om katta e borte å musa dansa på bordet." Eller någe sånt. Dessuten e dyr ganske hårete, og ingen som røyte fortjene merr en maks ett blogginnlegg. Ja, eg e i mot pels - både på dyr og mennesker!

8. økonomiblogg - eg miste tellingå kver gang eg komme t tjue-nitten, og har derfor aldri mer enn tjuenitten kroner i lommå. Det funke kje så godt for alle andre, så eg holle derfor mine økonomiske tanker og tips for meg sjøl. Eg kan jo kje redda alle fra finanskriså. Eg anbefale alikevell alle å følga tipsene t "gniarn" fra salhusvinskvetten. Ta lange steg før å spara på skonå, kver einaste dag går du inn vel ei krona.

9. Bokblogg: Fordi ingen bok kan någen gang overgå Dustefjerten og den store sommarferieturen av Rune Belsvik.

10. Bondegårdsblogg - Fordi eg ikkje har bondegår, enda. Eg har alikevell planer om å gifta meg me ein fine bonde-mann fra jakten på kjærligheten. Eg vente ennå på at denne fantastiske manne-bonden ska dokka opp på skjermen. Koffor? fordi mannfolkå eg har troffe så langt ikkje duge, å d må jo skyldes den eine tingen di ha t felles - di e kje bonder.
Einaste kravene eg har t ein potensiell manne-bonde-ektemann e at han e vakker, pen, sprek, høy, sterk, modig, tøff, følsom, morsom, alvorlig, åpen, rolig, aktiv, impulsiv, målorientert, ikkje-røyker, dyp, huslig og reinslig, kreativ, utdannet, smart, tala dialækt, og at gården ikkje ser slik ud:

men viktigst av alt e d at han ikkje har sauer på gården sin - di e litt skomle.

Om han alikevell insistere på å ha sauer, må eg bare passa på å ikkje gå ront i undertøy. Då risikere eg å bli spist opp

4 comments:

Geir said...

Hehehe, genial lesning på en ellers så kjedelig søndag. Men eg syns nå du kan blogga litt om livet ditt ;) Dessuten kor blei det av bloggen om han "apekatten"??

Geir said...

Oki, siden du har oppdatert posten tenkte eg at eg måtte kommentera litt mer.

1. Hate blomster, så plastblomster e eg enige i at fungere.
2. Egen stil e best, og helst med kombinasjoner så andre ikkje lige.
3.Blogg mer om psykisk helse og deg sjøl og ka du gjør.
4. E bare ett parti å stemma på så det e ikkje någe problem.
5. Helseblogg e for helsefreaker, ikkje någe for någen av oss. Hadde du veileda meg, så hadde du gitt opp itte 1 time.
6. Humor eller hanfar. Sama det. litt morro må man ha i blandt.
7. Katt og hund så e det greit. Små hunder, litt større katter.
8. Jobb = Penger = Brukes. Med andre ord: Jobb og bruk penger. Bruk det du har, om det e tjue-nitten eller tjue-ti e det sama.
9. Lese du i det heila tatt bøger? Kan ikkje huska sist eg leste ei bog, men det må ha vært på skolen ein gang.
10. E bare å stikka innom ein av gårdane på Ullandhaug neste gang du e ude å sykle. Både sauer, kyr og æsil der.

Lungekyss said...

Haha! Du er morsom :D

Anonymous said...

hvorfor ikke:)