Saturday, February 21, 2009

dyslektiskt talent

Nå har eg blitt mobba ein del for alle "skriveleifaene" (ja eg skreiv "leif" istedenfor feil med vilje!!) mine her på innleggene. Har forklart at eg e dyslektiker, og det e jo kult nok det. Men så blei eg møtt me ein påstand om at dyslektikkare ikkje kan rima, så då måtte eg jo selvfølgelig jørr alt i min makt for å motbevisa dette. Så here u go: et heilt saklig innlegg på rim:

Det sies at dyslektikkere ikke kan rime
jeg skal motbevise dette
og la alle mine linjer kime.
La meg fortsette.

Hele innlegget skal rime.
Og det vil sikkert ta meg en god time.
Prøver jeg å imponere?
Nei, jeg skal bare briljere.

Jeg er en dyslektikker
ikke en sterk grammatiker
Ord er harde, men intelligensen er høy
kritikken mot oss er unødvendig drøy

Jeg er en dyslektikker
mobb språket og jeg klikker
jeg er også meget sterk
du bør unngå at jeg går berserk

Ber du meg om å stave
begynner jeg å kave
men ber du meg rime
kan jeg gjøre det i svime!

Jeg kan få alt til rime
det er som et regime
epleskrott rimer på bøttekott !

3 comments:

Rigmor said...

Hva rimer på sølvskje?

Marte! said...

aksje! =D

ellers kan det skrives "sølvskjei" og vips rime d me alt!vei,ei, fei, grei, hei, gnei, glei,postei

sølvskjei - leverpostei om du vil

Pinglo said...

Herlig =D