Friday, March 27, 2009

feber, shampoo og balsam på skikkelig vis

har våre småslapp og forkjøla i lang tid. Men fordi eg ikkje har vært "skikkelig" sjuge, tok eg meg aldri "skikkelig" tid t å bli "skikkelig" frisk. (bruk av hermetegn rundt skikkelig, fordi eg ikkje e 100% sikker på folk egentligt meine me det ordet.. ka vil det sei med "skikkelig" tid, "skikkelig frisk" osv..)
Nå e eg derimot d eg vil kalle "skikkelig" sjuk. Gjekk hjem fra jobb etter 20 min i går, altså FØR spinningtimen min. Når eg droppe trening så e eg SKIKKELIG sjuge. rett hjem t sengs, pg sov vel 15 timer i natt. våkna å så ca sånn ud i morges:


Det venstre aua mitt hovne opp kver gong eg har feber. Siden dette fenomene oppsto, viste eg at eg va sjuge. I tillegg følte eg meg heller ikkje særlig bra.

så kan jørr ei ung treningsnarkoman på ein dag som dette?! etter rekordmasse donald lesing, og litt "skikkelig" litteratur i from av bok (hvite tennerav Zadie Smith)e dagen enda ikkje over. Siden eg kjede meg, og fordi ole lukkeøye e på streik bler d litt blogging om et spørsmål som har opptatt meg i lang tid nå - Shampoo.Og balsam. Og forholde mellom dei to.

Tingen e at d virke som om shampooen favoriseres stort av industrien, mens balsamen får mindre plass. Kossen vett eg dette? Jo, eg har studert shampoo og balsamsflasker lenge nå. Lenge og grundigt. Og ka har eg oppdaga?? jo, eg har jo fust av alt erfart av balsamflasken alltid blir tom før shampooflaskå. Videre derfra oppdaga eg at shampoo flaskane nesten alltid e større en dei med balsam! Sunsilk har f.eks 450 ml shampoo, og 350 ml balsam. Sama med first price: 500 ml dedikert t shampoo, men stakkars balsam får bare 300 ml. siden eg ikkje e typen t å komma med tomme påstander har eg samla bevis fra heimen.
presenterer gjenstand A

og bevis B

shampoo t høyre, lille balsamen til venstre.

dette e krise. særlig for oss som ofte befinne oss i dusjen flerne ganger t dagen. Overdrevent shampoo bruk e kje bra for håret, mens balsam e med på å beskytta d.di dagene eg dusje flerne gonge, holle eg meg derfor t balsam dei fuste vaksene siden det uansett må vaskas igjen seinare. Det seie seg sjøl at balsametterspørselen e større den for shampoo. Men disse produsentene tilrette seg ikkje supply-and-demand prinsippet.
ein god balanse mellom shampoo og balsam gir:

mens den kritiske situasjonen av kun shampoo fort kan gi sånne resultater.



d e kje bare ille for min del, men og skremmanes for alle di stakkars menneskene som ser meg kver dag. d e kje min feil - d e shampoo industrien!

koffor har d blitt sånn? anyone?

7 comments:

Anonymous said...

hmm, det har eg AAALDRI tenkt øve. Men e vel ein grunn te det kanskje. At eg e gutt og i tillegg
skrelle meg sjøl på håve aen kver uka:) Ikkje kjekt å ver sjuk. Bare du bler frisk te Nigeria.

Terje

Anonymous said...

Alt du fundere p. men sånn kan d gå når du e syk... men du ska isje dra alle onna ein kam. " gliss" de har liga mye balsam som shampoo;)

Btw ennå ein gang, bare denne gang her, du skrive bra blogg, det e morsomt å lesa:) + me bilder, spess det av degsjøl me håret

Siri

Therese said...

Svarer her jeg, og TUSEN TAKK! :D

wiii^^

Unknown said...

hva med å kjøpe to balsam flasker hver gang du kjøper en shampoflaske?

Anonymous said...

God idè. Så bruke èn bare litt merr balsam enn shampoo kver gang sånn at du bruke begge tubene opp på likt;)

Anonymous said...

Terje her igjen forresten, hehe:)

Marte! said...

d e d eg pleie jørr, men probleme då bler at det alltid e litt for mye balsam igjen, og shampooen blir tom. så kjøpe en ny shampoo, men så MÅ jo shampooeen og balsamen verr av samme type, så d bler fort ubalanse.
skikkelig alvorligt problem