Sunday, June 21, 2009

velkommen hjem

eg blogge alltid om tema. Men eg sga bryta trenden og blogga sånn så alle andre - om livet mitt. Så derfor: ein heilt vanlige uga i Martes liv.

Mandag - eg finne ut av at Tina må t dyrelegen på tirsdag, og tenke at shiiiiiit d kan eg kje få t, eg jobbe jo. Eg ringe Mona og hu seie at hu kan fiksa det. Eg tar derfor tina me mg t Mona, før eg oppdage at d e tirsdag 7. juli denne timen e. Men Tina e glad i Mona og nekte bli med meg hjem igjen, så då blir det hundeovernattingsfest hos Mona. Hurra. Ellers en vanlig dag, med dobbeltime spinning og en mail fra "Helge" med forespørsel om å bli aktmodell.
Heisann
Lyst til å prøve deg som modell? Kunne tenkt meg å brukt deg som aktmodell til en shoot ute i naturskjønne omgivelser. Er betalt, diskresjon og kontrakt loves.
Mvh Helge

Eg syns diskresjon og aktmodell e ein merkelige kombinasjon så eg takka nei. For at Helge ikkje sko ble lei seg sa eg at pappa gjerne ville stille opp, men då påsto Helge at han hadde sendt mail t feil person.
hei!
min far vil gjerne stille opp. Han er høy, slank og vi har jo felles gener. Han har nylig komt hjem fra afrika, så han er i tillegg fin og brun. Mangler litt erfaring, men er til gjengjeld meget ivrig. Lykke til.
MVH Marte



Tirsdag - monday blues. Våkne i dårlig humør. Tar me meg dårlig humør på jobb, klistre på et smil og glise surt t alle kundene. Spørr di fint om medlemskort, påse og kvittering jørr eg og. Syns heller me sko sport di om koss di har d eg. E jo møye mer interesant d. Itte to timer bak kassen e humøre ca ein halv trillion ganger verre, eg e tett i nasen og auene renne. Eg får spørsmål om eg e allergisk. D e eg ikkje. Så begynte det å klø. Eg e vista allergisk. Eg nekte framdeles for at d va kombinasjonen av gjennomtrekk og blomstene t blomstermannen som gjorde det. Eg e nok allergisk mot jobbing, så eg gjekk hjem og lagde meg sterk kaffi istedenfor.

onsdag - husets befolkning øker fra 1,5 pers + 0,8 hund (tina e liten, og enda mindre intelligent, derfor ikkje ein heil) til 4,5 pers + 0,8 hund. Mens di sov tok eg meg ein lange sykkeltur på rundt tri timar. Fra stavanger - sandnes - ganddal - vagleskogen og tbage. Mens eg sykla rundt inni skogen kom eg forbi der forsvaret holle t, og di like vist ikkje syklister (kem jørr vel d i disse dager..?). Vett du ka di jore me meg?! Di skøyt meg me jift pil sånn eg sovna, heiv meg bak i baggasjerommet på ein bil, kjørte meg ud t ein bondegår og plasserte meg samen me grisene i grisebingen. Neida, di jor kje d, men ikkje langt i fra. Men di skøyt på meg, med høytrykksspyler. så forbanna har eg kje våre siden den tirsdag når eg fekk alergisk reaksjon.

torsdag - blir med min mor på kilden for å fikse en del småting. Jeg får sendt siste el av UIS søknaden og kjøpt det jeg skulle. Så fullfører jeg ærende med å hjelpe min mor med å bruke penger. Jeg sparer jo til sykkel, og siden vi er på kilden er det hennes penger som må lide. Jeg overtaler henne ikke bare til å kjøpe teflonpanne og kaffikopper uten hank. Vi dro ikke hjem før jeg også hadde overbevist henne om at jeg MÅTTE ha en fantstsk bra bok. BÆSJ, het den forresten, om du lurte.

fredag - allergisymptomene er vekke og jeg drar på jobb igjen. Rett etter jobb skulle jeg a time på energym, og for å pare tid parkerte jeg sykkelen og væska mi på lageret og gikk retti gang med arbeid. Litt øve kl 11 oppdaga eg at væskå va vekke. Overvåkningskamera viste gjerningsdamå, og i sinne fauk eg rett ner t polti for å anmelda. I væskå la bla nøklene t huset vårt, samt ein resept med adressen t huset på. Eg prøvde derfor skyndta meg me anmeldelsen sånn at eg konne komma meg heim å vokta huset. Eg forta meg sånn me skjema, og dysleksien hjalp t den og. Så godt hjalp an me at eg blei ferdig rekord fort. Seinare fekk eg telefon om at eg hadde fylt ud skjema feil, og anmeldt meg sjøl. Eg hadde mitt navn under navn til den skulle anmeldes, og mitt navn på den som anmeldte. Bingo.. Når eg kom hjem va dørå ulåst. Eg gjekk inn i panikk og forventa å se at TV'n va stjåle. Men neida. den sto der, som allti. Kansje logisk siden den veie øve 80 kg. Va kje någe flatskjerma nei, hu bomma litt der! Playstation, Wii, dvder, og cder va og urørt så eg konkluderte me ingenting va tatt. Når mor kom hjem bjunte ting derimot å falla på plass, eller ut av plass kansje.
Blandt ting som mangla va: Solbrillene t mamma, solrbrillene t pappa, solrbrillene mine, staoil pc, et par hundre dollar, og åtte hundre naira. Utifra d me konne se fra overvåkningskamera virka hu litt forfjamsa, og me konkluderte me at hu sansynligvis e narkoman i ein eller aen form. Derfor e d godt mulig hu og har stjåle piller hefra uden at me har merka d. Det så e bra e jo at pillene så ligge her i huse e p-piller, kalsium tabletter og malaria tabletter.

Eg håpe hu tar pillene, får super sterke bein, bler steril og aldri får malaria. Eg håpe og at hu tar på seg solbrillene t mor og går på ei lyktestolpa eller to. Om lefså hu stjal fra prix i tillegg gjern na matforgiftning e d heila nesten verdt d.


lørdag
heimkosten og overlevelse av innbrudd/innlåsing feires med besøk av totalt 3 smårollinger, 1 litt større smårolling, 1 konfirmant, og 4 "voksne". Planen va at di tri minste sgo sova over, men det endte me at dette tidligere tomme huset plutseligt huset 10 stykk sovende mennesker. Snakk om ta igjen for tapt tid, eller bruk av husrom.

søndag - gjørr som eg allti jørr på ein søndag.. lang sykkeltur etterfulgt av fotball-seeing. Denne gang va eg heldig nok t å få se det fra stadion og ikkje jennom skjermen. Derimot hadde Huseklepp bestemt seg for at det va bedre å snufla i egne bein enn å laga mål. Oppdal tok og et dårlig valg når an så på at ballen trilte inn bak an i mål. skuffendde 1-1 kamp. Enda ein grunn t at sykling e best - alltid ein tett seier, aldri uavgjort og du trenge kun se di siste 10 minuttene.

så nå e d rett t sengs og lada opp t ein ny, vanlig, kjedelig og tyyyyyypisk uke. Nå har du fått innblikk i mitt hverdagslivv og forstår kansje koffor eg velge å blogga åm bakterier, nysing og sykling framfor hverdagen ?

3 comments:

Rigmor said...

Uff da. Også politianmelde seg selv etter en slik uke... !

Flink til å blogge er du i alle fall.

Forresten har bloggen til meg og Nelson flyttet hit nå http://online-again.blogspot.com/

Storesøss

Anonymous said...

hmm, du har vist ikje vert særlig heldig denne uken.. :/

Geir said...

Jaja, og så liker du fotball og BRANN av alle ting? Er det mulig? Eg som håpet på at du likte Viking ;)